Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Rechtspraak Jury ethische praktijken inzake reclame
Author:
ISBN: 9789087640910 Year: 2012 Publisher: Gent Story Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit overzichtswerk is vanuit didactisch oogpunt een onmisbaar werkinstrument voor de professional die te maken krijgt met problemen en betwistingen van correcte publiciteit; het geheel wordt ruim 'geïllustreerd' en onderbouwd met een veelheid aan (rechterlijke en JEP) uitspraken. De gebruiker vindt er een duidelijke leidraad in terug ter beoordeling van toegelaten en niet toegelaten reclame!Reclame- en publiciteitscampagnes beroeren de geesten: ze hebben precies tot doel om op te vallen en de aandacht van de consument op het product of de dienst te trekken. Maar adverteerders gaan soms te ver en niet alles kan zomaar door de beugel. De JEP - Jury Ethische Praktijken Reclame - poogt in de mate van het mogelijke te waken over de reclameboodschappen, dit na klacht of ambtshalve.Het boek bundelt thans voor het eerst de inmiddels uitgebreide 'rechtspraak' van de JEP en probeert deze te categoriseren op een manier die voor zowel de adverteerder, de reclamesector als de consument begrijpelijk is. Tegelijk probeert het uit de ongeveer 150 aangehaalde en besproken beslissingen van de JEP te distilleren hoe de JEP precies de 'relevante wetgeving' - zijnde de huidige wetgeving en de zelfdisciplinaire codes - interpreteert. Naast een uitgebreide casuïstiek, behandelt dit boek de meest actuele en relevante wetgeving in het kader van de belangrijke wijzigingen die in oktober 2010 in het JEP-reglement werden doorgevoerd.Bron : http://www.storypublishers.be


Book
Tot straks, na de reclame! Het Nederlands in beweging
Author:
ISBN: 9012081467 9789012081467 Year: 1994 Publisher: 's-Gravenhage SDU


Book
Reclame online
Author:
ISBN: 9789049612887 9049612881 Year: 2015 Volume: *2 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Internetreclame heeft de voorbije jaren, net als het internet zelf, een spectaculaire groei en evolutie gekend. De voortdurende ontwikkeling van de elektronische handel en het internet als reclamemedium heeft op zijn beurt geleid tot specifieke wetgeving inzake internetreclame, de voorlichting en de bescherming van de consument. Al deze aspecten komen aan bod in dit dossier.Auteur Johan Vandendriessche staat niet alleen stil bij de technische en de juridische defnitie van het begrip "reclame", hij maakt eveneens een analyse van het juridische kader dat de reclame in het algemeen beheerst. Een derde hoofdstuk behandelt de problematiek van de verwerking van persoonsgegevens voor doeleinden van (direct) marketing, terwijl een vierde en laatste deel dieper ingaat op de specifieke reclametechnieken die verband houden met het (mobiele) internet.

Keywords

Advertising. Public relations --- Computer architecture. Operating systems --- massacommunicatie --- recht --- Law --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Mass communications --- BPB1504 --- 347.77 --- Internet --- Publicité --- 659.1 --- Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht. --- Reclame --- Publicity. Advertising --- reclame online --- reclame --- 659.1 Publicity. Advertising --- 347.77 Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht --- Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht --- reklám --- reklamar --- reklame --- διαφήμιση --- mainonta --- publicidade --- рекламирање --- reklama --- pubblicità --- огласување --- reklamavimas --- publicitet --- reklaam --- oglaševanje --- propagace --- reklam --- advertising --- publicitate --- oglašavanje --- fógraíocht --- publicidad --- reklāma --- реклама --- Werbung --- campanie publicitară --- reklamos kampanija --- пропагандна порака --- réclame --- reklāmas kampaņa --- reklamní kampaň --- mainoskampanja --- publiciteit --- διαφημιστική πληροφόρηση --- publicidad comercial --- publicidade comercial --- advertising campaign --- Werbeinformation --- hospodářská reklama --- reklamná kampaň --- lancio pubblicitario --- informação publicitária --- kommerciel reklame --- kommersiell reklam --- annoncekampagne --- reklamna kampanja --- annuncio pubblicitario --- Werbekampagne --- campanha publicitária --- campagna pubblicitaria --- reclameactie --- διαφημιστική προώθηση --- reklamiranje --- Werbefeldzug --- Reklame --- reklama (produkt) --- informazione pubblicitaria --- reklamní akce --- Werbeanzeige --- publicité commerciale --- commerciële reclame --- reklamekampagne --- reklamní inzerce --- advertisement --- manifesti --- propaganda publicitaria --- information publicitaire --- reklaamimine --- fushatë reklamash --- información publicitaria --- kereskedelmi hirdetés --- inzerce --- Werbeaktion --- ЕПП --- reklameinformation --- oglas --- advertentie --- reklamkampanj --- reclamecampagne --- pubblicità commerciale --- оглас --- reklaamikampaania --- campagne publicitaire --- mainos --- reclamă --- annonsering --- Wirtschaftswerbung --- campaña publicitaria --- reklamë --- εμπορική προβολή --- reklamní informace --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- reclame online. --- reclame. --- Idirlíon --- Belgique --- Publicité


Book
Marketing en Recht : de 4 P's op de weegschaal van Vrouwe Justitia : I. Promotie, Prijs
Author:
ISBN: 9057519917 Year: 2002 Volume: 1 Publisher: Brugge Die Keure


Book
101 marketingvragen juridisch beantwoord
Author:
ISBN: 9789400009295 Year: 2018 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame; - vergelijkende reclame; - prijsverminderingen en solden; - loterijen, kansspelen en wedstrijden; - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); - verkoop met verlies; - auteursrecht; - merken; - sociale media en privacy; - sancties.


Book
De macht van de taal : taalbeheersingsonderzoek in Nederland en Vlaanderen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462925588 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Vereniging Interuniversitair Overleg Taalbeheersing (VIOT) houdt om de drie jaar een congres waarop zij de state of the art in het taalbeheersingsonderzoek in Vlaanderen en Nederland presenteert. Dat congres brengt onderzoekers uit een brede waaier aan (sub)disciplines samen, van argumentatieleer over tekstwetenschap tot conversatieanalyse. Wat hen verenigt, is dat ze allen geïnteresseerd zijn in de macht van de taal; ze onderzoeken immers de manier waarop taal functioneert in de maatschappij. Dit boek bundelt 21 zorgvuldig geselecteerde, toegankelijk geschreven en bondige bijdragen die de hele breedte van het domein van de taalbeheersing beslaan. Of je nu geïnteresseerd bent in reclame, (nieuwe) media, gezondheidscommunicatie of politieke speeches, je vindt het allemaal terug in deze bundel.Bron : http://www.acco.be


Book
Esthetica voor beslissers : aanzet tot een debat over een reflexief cultuurbeleid
Author:
ISBN: 902094505X 9789020945058 Year: 2001 Publisher: Tielt Brussel Lannoo Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap/Administratie Cultuur

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek probeert Pascal Gielen zicht te krijgen op de verschillende spelers die het cultuurbeleid op dit moment beïnvloeden en bepalen: de officiële en de officieuze beleidsmakers. Zo bekijkt hij bijvoorbeeld de rol van sponsors, de media, vooraanstaande culturele figuren. Tegelijkertijd gaat hij na hoe openbaar de beïnvloeding is. In dit boek komt op die manier een boeiende topografie tot stand van het 'culturele Vlaanderen'. Vervolgens wijst de auteur op een aantal knelpunten in het huidige beleid. Ons bestuur vertoont nog steeds de littekens van het 19de-eeuwse bureaucratische model, maar ook van de verzuiling en de politisering. Met het oog op de definitieve kentering van die situatie worden twee toekomstscenario's voor ons cultuurbeleid voorgesteld. Een eerste bouwt daarbij verder op de Vlaamse en Belgische beleidstraditie, een tweede laat zich inspireren door het Nederlandse model. Onafhankelijk van het scenario dat we uiteindeluijk zullen kiezen, worden enkele cruciale verwa ...


Book

Book
100 marketingvragen juridisch beantwoord (tweede editie)
Author:
ISBN: 9789400005471 Year: 2014 Publisher: Mortsel Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame - vergelijkende reclame - prijsverminderingen en solden - loterijen, kansspelen en wedstrijden - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis) - verkoop met verlies - auteursrecht - merken - sociale media en privacy - sancties


Book
100 marketingvragen
Author:
ISBN: 9789050957083 Year: 2012 Publisher: Mortsel Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalike-verpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. In het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: correcte informatie en misleidende reclame; vergelijkende reclame; prijsverminderingen en solden; loterijen, kansspelen en wedstrijden; gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); verkoop met verlies; auteursrecht; merken; sociale media en privacy; sancties.

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by