Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit overzichtswerk is vanuit didactisch oogpunt een onmisbaar werkinstrument voor de professional die te maken krijgt met problemen en betwistingen van correcte publiciteit; het geheel wordt ruim 'geïllustreerd' en onderbouwd met een veelheid aan (rechterlijke en JEP) uitspraken. De gebruiker vindt er een duidelijke leidraad in terug ter beoordeling van toegelaten en niet toegelaten reclame!Reclame- en publiciteitscampagnes beroeren de geesten: ze hebben precies tot doel om op te vallen en de aandacht van de consument op het product of de dienst te trekken. Maar adverteerders gaan soms te ver en niet alles kan zomaar door de beugel. De JEP - Jury Ethische Praktijken Reclame - poogt in de mate van het mogelijke te waken over de reclameboodschappen, dit na klacht of ambtshalve.Het boek bundelt thans voor het eerst de inmiddels uitgebreide 'rechtspraak' van de JEP en probeert deze te categoriseren op een manier die voor zowel de adverteerder, de reclamesector als de consument begrijpelijk is. Tegelijk probeert het uit de ongeveer 150 aangehaalde en besproken beslissingen van de JEP te distilleren hoe de JEP precies de 'relevante wetgeving' - zijnde de huidige wetgeving en de zelfdisciplinaire codes - interpreteert. Naast een uitgebreide casuïstiek, behandelt dit boek de meest actuele en relevante wetgeving in het kader van de belangrijke wijzigingen die in oktober 2010 in het JEP-reglement werden doorgevoerd.Bron : http://www.storypublishers.be
Recht --- Reclame --- Reclame. --- Ethiek. --- ethiek --- Advertising. Public relations --- Economic law --- media-ethiek --- General ethics --- handelsrecht --- reclame --- Belgium --- Advertising laws --- Commercial law --- 351.82*7 <493> --- 351.82*7 <493> Consumentenrecht--België --- Consumentenrecht--België --- Reclamereglementeringen --- Rechtspraak --- Wetgeving --- Reclamecampagnes --- Reclame-ethiek --- Reclamereglementering --- Reclamecampagne
Choose an application
Lexicology. Semantics --- Dutch language --- 803.93 --- #A9503A --- #KVHA:Taalbeheersing; Nederlands --- #KVHA:Reclame; Nederlands --- Nederlands. Nederlandse taalkunde --- Nederlandse taal --- taalverandering --- 803.93 Nederlands. Nederlandse taalkunde --- taalverandering. --- NEDERLANDSE TAAL --- EVOLUTIE
Choose an application
Internetreclame heeft de voorbije jaren, net als het internet zelf, een spectaculaire groei en evolutie gekend. De voortdurende ontwikkeling van de elektronische handel en het internet als reclamemedium heeft op zijn beurt geleid tot specifieke wetgeving inzake internetreclame, de voorlichting en de bescherming van de consument. Al deze aspecten komen aan bod in dit dossier.Auteur Johan Vandendriessche staat niet alleen stil bij de technische en de juridische defnitie van het begrip "reclame", hij maakt eveneens een analyse van het juridische kader dat de reclame in het algemeen beheerst. Een derde hoofdstuk behandelt de problematiek van de verwerking van persoonsgegevens voor doeleinden van (direct) marketing, terwijl een vierde en laatste deel dieper ingaat op de specifieke reclametechnieken die verband houden met het (mobiele) internet.
Advertising. Public relations --- Computer architecture. Operating systems --- massacommunicatie --- recht --- Law --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Mass communications --- BPB1504 --- 347.77 --- Internet --- Publicité --- 659.1 --- Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht. --- Reclame --- Publicity. Advertising --- reclame online --- reclame --- 659.1 Publicity. Advertising --- 347.77 Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht --- Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht --- reklám --- reklamar --- reklame --- διαφήμιση --- mainonta --- publicidade --- рекламирање --- reklama --- pubblicità --- огласување --- reklamavimas --- publicitet --- reklaam --- oglaševanje --- propagace --- reklam --- advertising --- publicitate --- oglašavanje --- fógraíocht --- publicidad --- reklāma --- реклама --- Werbung --- campanie publicitară --- reklamos kampanija --- пропагандна порака --- réclame --- reklāmas kampaņa --- reklamní kampaň --- mainoskampanja --- publiciteit --- διαφημιστική πληροφόρηση --- publicidad comercial --- publicidade comercial --- advertising campaign --- Werbeinformation --- hospodářská reklama --- reklamná kampaň --- lancio pubblicitario --- informação publicitária --- kommerciel reklame --- kommersiell reklam --- annoncekampagne --- reklamna kampanja --- annuncio pubblicitario --- Werbekampagne --- campanha publicitária --- campagna pubblicitaria --- reclameactie --- διαφημιστική προώθηση --- reklamiranje --- Werbefeldzug --- Reklame --- reklama (produkt) --- informazione pubblicitaria --- reklamní akce --- Werbeanzeige --- publicité commerciale --- commerciële reclame --- reklamekampagne --- reklamní inzerce --- advertisement --- manifesti --- propaganda publicitaria --- information publicitaire --- reklaamimine --- fushatë reklamash --- información publicitaria --- kereskedelmi hirdetés --- inzerce --- Werbeaktion --- ЕПП --- reklameinformation --- oglas --- advertentie --- reklamkampanj --- reclamecampagne --- pubblicità commerciale --- оглас --- reklaamikampaania --- campagne publicitaire --- mainos --- reclamă --- annonsering --- Wirtschaftswerbung --- campaña publicitaria --- reklamë --- εμπορική προβολή --- reklamní informace --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- reclame online. --- reclame. --- Idirlíon --- Belgique --- Publicité
Choose an application
verkoop --- marketing --- Economic law --- Marketing --- recht --- reclame --- economisch recht --- Belgium --- Sales promotion --- Ventes --- Law and legislation --- Promotion --- Droit --- 351.82 --- 659 --- 346.5 --- 658.8 --- 34 --- 347.73 --- 347.77 --- Consumentenrecht --- Handelspraktijkrecht --- Intellectuele eigendomsrechten --- Merkenrecht ( Octrooien ) --- Prijsreglementering --- Recht (wetten) --- Reclamereglementering --- 347.7 )* HANDELSRECHT --- auteursrecht --- consumentenvoorlichting --- marketingmix --- prijsbeleid --- E03029.jpg --- Marketing en recht --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 351.82 Economisch recht. Economische wetgeving. Economische reglementering. Subsidies voor het bedrijfsleven --- Economisch recht. Economische wetgeving. Economische reglementering. Subsidies voor het bedrijfsleven --- regelgeving mbt de economische orde en toezicht --- marketing, verkoop, distributie --- Recht --- Wetgeving --- Auteurswet --- Reclame --- Tabaksreclame --- Televisie --- Televisiereclame --- Reclamereglementeringen --- Recht, economisch --- Auteursrecht --- Financiewezen --- Onderzoek --- Geweld
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame; - vergelijkende reclame; - prijsverminderingen en solden; - loterijen, kansspelen en wedstrijden; - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); - verkoop met verlies; - auteursrecht; - merken; - sociale media en privacy; - sancties.
Economic law --- kansspelen --- merkenrecht --- auteursrecht --- marketing --- reclame --- verkoop --- economisch recht --- Belgium --- Marketing --- Wetgeving --- Handelsrecht --- Reclamereglementering --- België --- Vergelijkende reclame --- Loterij --- Postorderverkoop --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Marketing en recht --- koppelverkoop --- belgie --- Recht, economisch --- recht --- Economisch recht --- 658.8 --- vente jumelée --- jeux de hasard --- belgique --- E-books --- Decision making --- Case studies --- Law and legislation --- Bachelor in het bedrijfsmanagement --- Sales --- Advertising laws --- Trademarks --- Vente --- Publicité --- Marques de commerce --- Droit --- Consumer protection --- Competition, Unfair --- Data protection --- Copyright --- Consommateurs --- Concurrence déloyale --- Protection de l'information (Informatique) --- Droit d'auteur --- Protection
Choose an application
De Vereniging Interuniversitair Overleg Taalbeheersing (VIOT) houdt om de drie jaar een congres waarop zij de state of the art in het taalbeheersingsonderzoek in Vlaanderen en Nederland presenteert. Dat congres brengt onderzoekers uit een brede waaier aan (sub)disciplines samen, van argumentatieleer over tekstwetenschap tot conversatieanalyse. Wat hen verenigt, is dat ze allen geïnteresseerd zijn in de macht van de taal; ze onderzoeken immers de manier waarop taal functioneert in de maatschappij. Dit boek bundelt 21 zorgvuldig geselecteerde, toegankelijk geschreven en bondige bijdragen die de hele breedte van het domein van de taalbeheersing beslaan. Of je nu geïnteresseerd bent in reclame, (nieuwe) media, gezondheidscommunicatie of politieke speeches, je vindt het allemaal terug in deze bundel.Bron : http://www.acco.be
Nederlands --- Dutch language --- Sociolinguistics --- sociolinguïstiek --- Pragmatics --- Usage (linguistic) --- Lexicology --- 21st century --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalbeheersing; Nederlands --- Taal --- Taalgebruik --- Taalvaardigheid --- Nederland --- Vlaanderen --- Zakelijke communicatie --- Overheidscommunicatie --- Informele communicatie --- Reclameteksten --- Reclame --- Nieuws --- Televisieprogramma's --- Taalkunde; Nederlands. --- Reclametekst --- Televisieprogramma --- Therapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Kust --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Emigratie --- Schrijven --- Tekst --- Literatuur
Choose an application
In dit boek probeert Pascal Gielen zicht te krijgen op de verschillende spelers die het cultuurbeleid op dit moment beïnvloeden en bepalen: de officiële en de officieuze beleidsmakers. Zo bekijkt hij bijvoorbeeld de rol van sponsors, de media, vooraanstaande culturele figuren. Tegelijkertijd gaat hij na hoe openbaar de beïnvloeding is. In dit boek komt op die manier een boeiende topografie tot stand van het 'culturele Vlaanderen'. Vervolgens wijst de auteur op een aantal knelpunten in het huidige beleid. Ons bestuur vertoont nog steeds de littekens van het 19de-eeuwse bureaucratische model, maar ook van de verzuiling en de politisering. Met het oog op de definitieve kentering van die situatie worden twee toekomstscenario's voor ons cultuurbeleid voorgesteld. Een eerste bouwt daarbij verder op de Vlaamse en Belgische beleidstraditie, een tweede laat zich inspireren door het Nederlandse model. Onafhankelijk van het scenario dat we uiteindeluijk zullen kiezen, worden enkele cruciale verwa ...
cultuurbeleid --- politiek --- Vlaanderen --- Sociology of cultural policy --- Civilisation --- Politics --- Flanders --- 316.7 --- #SBIB:013.GIFTSOC --- #SBIB:316.7C313 --- #SBIB:316.7C312 --- #gsdbS --- #VCV monografie 2001 --- #A0107A --- 601 Cultuurbeleid --- C3 --- cultuurpolitiek (x) --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuurbeleid: regionaal --- Cultuurbeleid: nationaal --- Kunst en cultuur --- Welzijnsbeleid --- Cultuurbeleid --- Politiek --- Media --- Reclame --- Sponsoring (alle aspecten) --- Sponsoring --- Maatschappij --- Film --- Emigratie --- cultuurbeleid. --- politiek. --- Vlaanderen.
Choose an application
III, 218 p.
Grands magasins --- warenhuizen --- retailmarketing --- supermarkten --- Firms and enterprises --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 1900-1999 --- anno 1800-1899 --- Supermarkets --- Belgium --- History --- Reclame --- Casestudies --- Economie --- Ondernemingen --- Voedingsindustrie --- 338 <09> <493> --- 658.81 <493> --- #A0312A --- 461 Bedrijfsleven --- 923 Economische geschiedenis --- 93 geschiedenis --- 339 handel --- 725.21 winkels --- 338 <09> <493> Economische geschiedenis--België --- Economische geschiedenis--België --- Casestudy --- Onderneming --- Overheidsbeleid
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame - vergelijkende reclame - prijsverminderingen en solden - loterijen, kansspelen en wedstrijden - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis) - verkoop met verlies - auteursrecht - merken - sociale media en privacy - sancties
verkoop --- marketing --- Economic law --- kansspelen --- reclame --- auteursrecht --- economisch recht --- merkenrecht --- Belgium --- Publicité --- Droit commercial --- Commerce --- Droit --- Réglementation --- Marketing --- Decision making --- Case studies --- Law and legislation --- 396.1 --- recht --- publiciteit --- marketingrecht --- 658.8 --- 369.1 --- Marketing en recht --- publicite --- marketing, verkoop, distributie --- PXL-Business 2015 --- handelsrecht --- verkoopmarketing --- sociale media --- E-books --- PXL-Ebooks 2018
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalike-verpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. In het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: correcte informatie en misleidende reclame; vergelijkende reclame; prijsverminderingen en solden; loterijen, kansspelen en wedstrijden; gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); verkoop met verlies; auteursrecht; merken; sociale media en privacy; sancties.
Economic law --- kansspelen --- merkenrecht --- auteursrecht --- marketing --- reclame --- verkoop --- Belgium --- Marketing en recht. --- Marketing --- Law and legislation --- Handbooks, manuals, etc. --- Sales --- Advertising laws --- Trademarks --- Vente --- Publicité --- Marques de commerce --- Droit --- E-books --- information --- publicite --- 658.8:34 --- 659 --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 658.8 --- informatie --- publiciteit --- marketing en recht --- Publicité --- Droit commercial --- Commerce --- Belgique --- Réglementation
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|